Summa: 0 Till Kassan

    Köptrygghet

    Sedan 1984 har vi haft service i Västsverige med butiker och serviceverkstäder i Borås, Göteborg, Kinna och Varberg. Allt sedan dess har vi levererat de bästa produkterna, instruktionerna och kundservicen på symaskinsmarknaden. 2000 blev vi valda till världens bästa återförsäljare i konkurrens med 2600 företag i 50 länder. Vi servar och lagar alla sy- och overlockmaskiner, oavsett märke. Dessutom har vi egna auktoriserade verkstäder. Vi strävar efter att ge dig så snabb och bra service som möjligt.

    Om din vara går sönder... Eller om du vill ha råd med hur din symaskin ska hanteras.
    Då ringer du oss på kundtjänst tel. 0707-729042, 031-821141 eller mailar till oss på studio.husqvarna@enprodukter.se
    Du kan också ringa eller besöka någon av våra butiker där har vi alltid tid att hjälpa dig så att du får snabb och bra service. Vi är auktoriserad återförsäljare av Husqvarna, Pfaff och Singer och har egna auktoriserade verkstäder med bra och kunnig personal till din hjälp.

    Leveransinformation

    Vi levererar din order inom 4 arbetsdagar men oftast till dagen efter, om du lägger din order före kl. 14:00 på vardagar skickar vi din order samma dag. Det tar oftast ett dygn tills paketet finns hos ombud om du bor på fastlandet söder om Sundsvall med vissa undantag. Vill du veta leveranstid för just din ort kan du se det här >> (upphämtningsadress är 41314). Den skickas med DHL Service Point, nu fraktfritt inom Sverige. Du blir föraviserad på mail och när ditt paket har kommit fram skickas en avisering till dig via sms eller mail med sändningsnummer och på vilken Service Point du kan hämta ditt paket. Har paketet inte hämtats inom 14 dagar kommer det att returneras till Symaskinswebbshoppen. Du har även möjlighet att välja Posten MyPack i kassan om det skulle passa dig bättre, det kostar 99 kr och varan ligger på Postens utlämningsställe i 7 dagar. Ej uthämtad vara debiteras med 300 kr för att täcka våra hanterings- och fraktkostnader.

    Vill du se vilken DHL Service Point som ligger närmast önskad leveransadress, gå in under www.servicepoint.se och sök under fliken Hitta Service Point. Systemet väljer alltid det närmaste utlämningsstället. Önskar du ett annat utlämningsställe uppger du det i kommentarfältet i din beställning eller kontaktar du oss på kundtjänst.

    Du kan även välja att få dina varor levererade hem till dörren för 200 kr med DHL Hemleverans. Du kommer att bli uppringd för att bestämma tid för leverans och det är därför viktigt att du i samband med din order uppger ett telefonnummer där du kan nås dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta DHL för bokning av ny tid, det blir dock en extra utkörningsavgift som du får stå för. Du kan inte använda postförskott som betalning om du önskar hemleverans. Företag kan välja leverans med DHL Företagspaket i kassan, fraktfritt inom Sverige.
    Konsumenten har rätt att häva köpet om hon inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening. Har konsumenten betalat i förskott och vill häva köpet pga försenad leverans betalar vi tillbaka pengarna inom 30 dagar.

    Lagerstatus och priser

    Alla symaskiner du kan se i symaskinswebbshoppen.se finns i lager och priserna du ser är totalpriser, inklusive moms och frakt. Våra symaskiner är anpassade för den svenska marknaden och levereras med svenska manualer.

    Säker betalning

    - Genom Samport Payment Service kan vi erbjuda säker kortbetalning för våra kunder. Samport gör det möjligt att ta betalt med betal-, bank- eller kreditkort direkt i webbutiken via SSL, dvs krypterat och säkert. Samport är certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Vi accepterar även kort med det senaste och säkraste betalningsättet - 3D Secure Läs mer på Master Cards sida (engelska) eller din banks hemsida.
    Vi accepterar följande kort: VISA, MasterCard och American Express. Det tillkommer inte någon kortavgift.

    - Du kan även köpa din symaskin mot postförskott, då tillkommer Postens/ DHLs avgifter 55:- Denna avgift räknas automatiskt in i priset när du väljer postförskott. Paketet liggar kvar på ditt utlämningsställe i 14 dagar och ej uthämtad vara debiteras med 300 kr. Minsta orderbelopp för postförskott är 1000 kr och högsta orderbelopp är 9995 kr.

    - Förskottsbetalning till bankgiro 5309-1005, ange ditt ordernummer som referens och varorna skickas senast nästa arbetsdag när betalningen är oss till handa. Du kan även Swisha till 1230411116 och uppge ditt ordernr.

    - Vi samarbetar även med ResursBank. Har du redan ett ResursBanks-kort eller vill använda dig av detta betalsätt så kontakta oss på kundtjänst tel. 031-82 11 41, 0707-72 90 42 eller skicka ett mail så kontaktar vi dig.

    Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

    Betalning mot faktura

    Vi erbjuder betalning med faktura i samarbete med AfterPay. Just nu erbjuder vi alla våra kunder betalningsvillkor där förfallodag är den 30 november 2018 och inga avgifter tillkommer. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Leveransadress måste vara beställarens folkbokföringsadress. För fullständiga fakturavillkor se här.

    Fakturan kommer att biläggas försändelsen. Vid försenad betalning skickar AfterPay en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Ni debiteras även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer.

    AfterPay kommer att behandla beställarens personuppgifter som personuppgiftsansvarig. Personuppgifterna behandlas bland annat för fullgörande av avtalet, samt för att via externa och interna databaser genomföra identifikations- och kreditkontroll. För mer detaljerad information om AfterPays behandling av personuppgifter och dina rättigheter i samband med behandlingen se 
    här.

    EN Produkter AB reserverar sig rätten att neka köp eller leverans och ompröva köparens kreditvärdighet.

    Delbetalning

    Genom AfterPay ges du möjlighet att dela upp din betalning. Vid ett köp om minst 200 SEK kommer du att bli erbjuden att ansöka om att dela upp betalningen. För att starta delbetalning behöver du göra en ansökan om kredit samt godkänna kontovillkoren på myafterpay.com/se.
    Klicka här för fullständiga villkor.

    Det finns två alternativ för att dela upp betalningen.

    Ett alternativ är att starta en delbetalningsplan. Då bestämmer du hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du kan välja mellan att betala på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader (med reservation att varje delbetalningsbelopp inte understiger 50 kr). Det totala beloppet delas upp på de antal månader du väljer att betala och blir därmed detsamma varje månad. Uppläggningsavgift tillkommer, 29 SEK i aviavgift och 0,83% i månatlig kreditränta om du väljer 12 månader eller mer.

    Det andra alternativet är att starta ett AfterPay konto där du själv bestämmer varje månad hur mycket du vill betala. Det finns ett minimibelopp som baseras på det totala kvarstående beloppet på kontot. Det beloppet framgår av kontoavin och på myafterpay.se. Ingen uppläggningsavgift, 29 SEK i aviavgift och 1,63% i månatlig kreditränta.

    Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta om 1,63% på månadsbasis från fakturans förfallodag. Vid påminnelse debiteras lagstadgad avgift om för närvarande 60 kr samt en förseningsavgift om 80 kr.

    AfterPay kommer att behandla beställarens personuppgifter som personuppgiftsansvarig. Personuppgifterna behandlas bland annat för fullgörande av avtalet, samt för att via externa och interna databaser genomföra identifikations- och kreditkontroll. För mer detaljerad information om AfterPays behandling av personuppgifter och dina rättigheter i samband med behandlingen se här. För information om nekande till kredit eller om du anser att du blivit felaktigt nekad, ring AfterPay.

    EN Produkter AB reserverar sig rätten att neka köp eller leverans och ompröva köparens kreditvärdighet.

    Skydd av personuppgifter

    I samband med din registrering och beställning godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Symaskinswebbshoppen skyddar dina personuppgifter enligt PUL (Personuppgiftslagen). Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter till tredje part.

    Landsting, kommuner och skolor

    Symaskinswebbshoppen levererar till landsting, kommuner och skolor för samma förmånliga priser och fraktfritt i hela Sverige. Betalning mot faktura 30 dgr netto men vi har även leasing eller hyrköp.
    För att beställa skicka ett mail till studio.husqvarna@enprodukter.se med följande uppgifter: leveransadress, faktureringsadress, org.nr, tel.nr, kontaktpers/beställare och ev rekv.nr.

    Ni kan även kontakta oss på telefon för frågor om beställning eller offertförslag. Tel: 031-82 11 41 el 0707-72 90 42

    Leverans till Danmark och Finland

    För kunder i Danmark och Finland är minsta ordervärde 1995 SEK. Betalning måste ske med bank/ kreditkort (ej postförskott). Vi levererar din symaskin fraktfritt med postpaket inom 3-5 dagar. Önskar du ytterligare information kontakta oss på kundtjänst studio.husqvarna@enprodukter.se eller Tel: 0046 31-82 11 41, 0046 707-72 90 42
    För övriga EU länder tillkommer frakt, kontakta oss för prisinformation och för att ev. lägga en order. Obs! Vi levererar bara inom EU.

    Garanti och reklamation

    Vi på Symaskinswebbshoppen vill att du som kund känner dig trygg hos oss. Vi ger dig därför 2 års garanti på symaskinerna i vårt sortiment. Vid garantireparation står vi för frakten eller hänvisar dig till ett servicecenter nära dig.
    Tag kontakt med oss på kundtjänst så sänder vi dig en fraktsedel och du får anvisningar av oss hur du ska gå tillväga. Enligt Konsumentköplagen har du tre års reklamationsrätt från det att du köpt din produkt. Läs mer nedan om reklamation.

    Bytesrätt upp till 2 år

    Önskar du byta din symaskin eller overlock kan du göra det i upp till två år efter köpet. Inom tre månader efter köpet betalar du mellanskillnaden på den symaskinen du köpt och den symaskinen du önskar byta till, en hanteringskostnad på 295 kr och frakt tillkommer. Efter tre månader och fram till två år efter köpdatum betalar du mellanskillnaden, en hanteringskostnad på 995 kr och frakt tillkommer. Vid byte skall symaskinen vara i bra skick och komplett med tillbehören som medföljde vid köpet. Bytesrätten gäller i webbshoppen och i våra butiker. Gäller ej brodérmaskiner eller för företag.
    Obs. du kan inte byta till en billigare symaskin och få pengarna tillbaka! Vid byte av symaskin tag kontakt med oss på kundtjänst.

    14 dagars ångerrätt på symaskinswebbshoppen

    Du har alltid 14 dagars ångerrätt på symaskinswebbshoppen från det att du tagit emot din symaskin, enligt Distansavtalslagen 10 §. Väljer du att returnera din vara inom 14 dagar svarar du för returfrakten. Ångerrätten gäller inte våra företagskunder utan här gäller Köplagens villkor.

    Regler vid retur gällande ångerrätt

    Följande måste uppfyllas vid åberopade av ångerrätt:
    - Alla returer måste godkännas av kundservice innan det är möjligt att skicka in era produkter, ring 0707729042.
    - Kvittot ska bifogas med returen.
    - Produkten skall vara i väsentligen oförändrat skick.
    - Produkten skall returneras i dess produktkartong samt med dess inneremballage.
    - Vid retur skall produkten vara komplett med samtliga tillbehör.
    - Om produkten ej är komplett vid retur förbehåller sig Symaskinswebbshoppen rätten att göra ett prisavdrag alternativt inte godkänna returen. Notera att om varan minskat i värde till följd av att du hanterat den i större utsträckning än vad som varit nödvändigt, till exempel för att undersöka varan, kan du bli ersättningsskyldig för sådan värdeminskning.

    Så här går du tillväga vid en retur när du handlat på symaskinswebbshoppen: 

    1. För att returnera produkten krävs originalkvitto, den oskadda och oanvända varan i oskadd originalförpackning med allt innehåll.

    2. Produkten kan skickas tillbaka per post eller med DHL företagspaket. Returadressen står på kvittot. Du kan också lämna tillbaka varan i någon av våra butiker (se startsida)

    3. Du kan använda dig av tjänsten Företagspaket på Posten eller DHL Företagspaket, observera att vi har ingen möjlighet att hämta hos ombud så det ska levereras fram till dörren.

    4. Emballera varan väl, då du är ansvarig för att varan är i oförändrat samt oskadat skick när den når oss. Vid eventuell fraktskada kontaktar vi dig så att du kan göra en reklamation.

    5. Spara inlämningskvittot. Om varan inte skulle komma fram till oss måste du ha detta för att kunna reklamera.

    6. Väljer du att skicka din vara icke rekommenderat ansvarar du för varan tills den mottagits på symaskinswebbshoppen.

    7.Om ett paket är dåligt inslaget och skadas är det inte transportören som ansvarar för det skadade innehållet. Ansvaret faller på den som har slagit in paketet, det vill säga avsändaren. Det innebär att man inte får ekonomisk ersättning för ett för dåligt inslaget paket.

    Konsumentköpslagen om reklamationsrätt

    Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett i rätt tid, enligt KKL (lagen). Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.

    Som regel är det en giltig ursäkt om du haft förhinder, exempelvis om du har varit sjuk eller bortrest. Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt.

    När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början. Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Reklamationstiden förlängdes den 1 april 2005 från två till tre år.

    Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. För varor och tjänster som du köpt före den 1 april 2005 gäller fortfarande två års reklamationstid. Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklammationsnämndens rekommendationer.
    (Källa: Konsumentverket 2006-03-31). Läs mer om Konsumentköplagen på Konsumentverkets hemsida.




      Back to TOP
      Back to TOP